חברת אבארט הוקמה על ידי קארל אבארט בשנת 1950 בטורינטו שבאיטליה כמפעל לייצור דגמי מירוצים ממכוניות פופולאריות.
קארל אבארט נולד בווינה, ב-15 בנובמבר 1908. והחל לעבוד בגיל שבע עשרה כשוליה בעיירה קסטניה שבאיטליה, שם עסק בעיצוב שלדות לאופנועים ולאופניים. לאחר מכן עבר לאוסטריה ובשנת ב-1927 החל לעבוד במפעל האופנועים Motor Thun. זו הייתה תחילתה של קריירת מרוצים גועשת. קארל השתתף במרוצי אופנועים וברבים מהם אף ניצח, וזכה בהישגים רבים בתחום המירוצים ביניהם חמש פעמים בתואר "אלוף אירופה".
בתקופת השפל הגדול ולאחר שנפגע בתאונה החליט קארל אבארט (שפעל באיטליה תחת השם קארלו) לעבוד עם איגנז ווק ולאחר מכן עם המהנדס רודלפו רוסקה בתחום הרכב עד שבנו של מייסד מותג הרכב פורשה - פרי פורשה הזמין את אבארט למלא תפקיד בחברתו ובהמשך בעקבות האשמות כלפי אביו של פרי, כי אביו היה פושע מלחמה גרמני, עבר לעבוד עבור תאגיד סיציטליה המייצר מכוניות מרוץ, עד לסגירת החברה בשנת 1949, אז בחר אבארט להקים בעצמו מפעל בן 35 עובדים בטורינו שבאיטליה, והציג את סמלה המסחרי של החברה המתבסס על המזל שלו - העקרב.
בשנות החמישים, החלה חברת אבארט לשדרג מכוניות פופולאריות למרוצים, בעיקר דגמים מתוצרת חברת פיאט. כאשר לאחר שינוי הייעוד, מכוניות זולות אלה קיבלו כוחות עילאיים וזכו ברוב המרוצים שבהם השתתפו. ההצלחה הייתה רבה עד כדי כך שפיאט פרשה את חסותה על אבארט שתוגמל על כל זכיה עם דגם משופר מתוצרתה.
לאחר שדרוגי דגמי ה-600 ודגם ה-850 שאבארט הגדיל בהם את נפח המנוע והגביר את כמות הסוס, תוך שיפור היכולות האווירודינמניות והפחת המשקל הכולל, תוך שמירה על מחיר המתאים גם לכאלו שלא יכלו להרשות לעצמם רכישת רכבי ספורט יקריים, סייע כבר אבארט בייצור המודל 1000 והדגמים 595 ו-695 שקצרו הצלחות בינלאומיות רבות, מה שגרר את הצעד המתבקש לייצר רכב עצמאי שכולו יפותח ויבנה על ידי אבארט.
בהתחלה יוצרו רכבי מירוץ ומכוניות פורומלה בנפחי מנוע שנעו בין 1000-2000 סמ"ק, עד אשר בשנת 1971 נרכש תאגיד אבארט על ידי פיאט כאשר החברה נשארה על כנה אך מרבית המשקל עבר לייצור דגמי פיאט משופרים תחת המותג אבארט, וגם כיום אבארט הוא מותג עצמאי ומשגשג המספק חווית נהיגה ייחודית וספורטיבית.
קרא עוד