מרצדס E קלאס 2016 החדשה - טכנולוגית מאי פעם

מרצדס E קלאס 2016 החדשה הוצגה באופן רשמי בתערוכת הרכב בדטרויט והיא כוללת מערכות נהיגה אוטונומיות עם יכולת עקיפה ומעבר נתיב ללא מגע יד אדם.

מאת: דני שמואלי | נכתב ביום שלישי 12 ינואר 2016

יצרנית מרצדס הגרמנית חשפה בתערוכת דטרויט את הדור העשירי של ה-E-קלאס, ואיתו שורה של חידושים בטיחותיים ואבזור מותרות שמקדמים אותנו למכונית ללא נהג. ה-E-קלאס שומרת מרחק  מהרכב שמלפנים במהירויות של עד 210 קמ"ש ושומרת על נתיב הנסיעה גם בדרכים מפותלות. היא כוללת גם מערכת לסיוע במעבר נתיב בכבישים מרובי נתיבים ומערכת בלימה אוטונומית המזהה עצמים ותנועה צולבת מלפנים במהירויות של עד 100 קמ"ש. בנוסף מצויידת מרצדס E קלאס החדשה במערכת לניטור שטחים מתים, סיוע לנהיגה בעומסי תנועה, מערכת הכנה לתאונה מאחור, ומערכת הכנה לתאונות צד שבמצב תאונה בלתי נמנעת תסיט את הנוסעים מאזור הפגיעה ותשמיע צלילי אזהרה.

מהפן העיצובי ה-E-קלאס נראה כמו הכלאה בין ה-S קלאס לבין ה-C קלאס הקטנה ממנה, עם שילוב של קווים אלגנטיים קלאסיים וגם צללית דמויית קופה. אפשר יהיה לקבל אותה עם המראה הקלאסי של סמל על גבי מכסה המנוע או במראה הספורטיבי בו משולב הסמל בגריל. השינוי הבולט בדור החדש הוא שימוש בסממני עיצוב מעוגלים ו"רכים" יותר, לעומת העיצוב הזוויתי והאגרסיבי שאפיין את ה-E קלאס היוצאת.

צי המנועים שלה מתחיל ב-E200 עם הספק של 184 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-7.7 ש'), ה-E220 דיזל המפיק 195 כ"ס (7.3 ש'), ה-E350 המחלץ 258 כ"ס (5.9 ש') ומנוע ה-350E ההיברידי לו תפוקה מרבית של 279 כ"ס (6.2 ש'). כל המנועים מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית 9 ג'י טרוניק עם תשעה יחסי העברה. ה-E קלאס תציע גם מערכת חדשה של מתלי אוויר בשתי גרסאות, האחת עם שלושה מצבי שיכוך והשנייה עם בחירה בין חמישה מצבי שיכוך, מערכת זו תוצע כמובן לצד בולמי זעזועים רגילים.

מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר שה-E-קלאס החדשה תגיע ארצה ברבעון השלישי של שנת 2016.