טסלה מודל 3, רכב חשמלי להמונים?

טסלה, יצרנית הרכב החשמלית מעמק הסיליקון, חשפה את הדגם החדש שלה - מודל 3. זהו הדגם הראשון של טסלה שמוצע במחיר אמנם יקר, אבל בהישג יד של חלק גדול מהאוכלוסיה. עם כ-200,000 הזמנות מוקדמות כבר ביום הראשון אולי בעתיד המודל 3 יוכתר כרכב חשמלי להמונים.

מאת: דני שמואלי | נכתב ביום חמישי 07 אפריל 2016

לאלון מאסק, הבעלים של חברת טסלה, תמיד היה מטרה ברורה, ליצר רכב חשמלי שישנה את כללי שוק הרכב. הדגמים שטסלה השיקה עד כה לא הצליחו לממש את השאיפה של מאסק, בעיקר בגלל המחיר שרק מעט יכלו להרשות לעצמם. עכשיו עם השקת הדגם החדש - מודל 3, נראה שאולי טסלה תתחיל קצת לזעזע את שוק הרכב. עם תג מחיר של $35,000 (לשם השוואה, זהו מחיר דומה ל-ב.מ.וו סדרה 3 או וולוו S60) הוא יהיה מחוץ להישג  ידם של רוב רוכשי הרכב, אבל עדיין יהיה זמין לפלח לא מבוטל משוק הרכב. ההזמנות המוקדמות הלא צפויות של מעל 200,000 רכבים, שדרך אגב עלות ההזמנה היא $1,000, מאששים את הצפי שהמודל 3 יוכל להפוך לרכב הראשון של טסלה שזמין להמונים.

בטסלה טוענים שהדגם החדש יאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות, זהו נתון יפה אבל לא בהכרח יותר טוב מהדגמים שהוא יתחרה נגדם. מבחינת טווח הנסיעה, שזהו הנתון המעניין ביותר כאשר מדברים על מכונית חשמלית, המודל 3 מרשים עם טווח של כ-350 ק"מ בין טעינות. זהו טווח שבהחלט מספיק לשימוש יום יומי רגיל, ומגביר את כדאיות הקניה של הדגם החדש.

בטסלה לא ממהרים לחשוף יותר מדי פרטים על הרכב אבל מהתמונות אפשר לראות שהעיצוב החיצוני מועתק ברובו מהעיצוב של המודל S הגדולה יותר. תא הנוסעים לעומת זאת עוצב באופן שונה, כאשר מסך גדול ממדים אופקית  מחליף כמעט את כל הכפתורים. כמו במודל S, גם כאן נמצא תא מטען מלפנים ומאחור והגג כולו עשוי מזכוכית אחת.

המודל 3 יצא לשווקים בסוף 2017 או תחילת 2018 אבל אל תמהרו להזמין אותו, כרגע אין שום צפי לאם ומתי הטסלה יהיה זמין בארץ.