אופל אסטרה החדשה

אופל אסטרה, שנבחרה ב-2016 למכונית השנה באירופה, הגיע לישראל. המשפחתית הקומפקטית של אופל מושקת עם פחות משקל, עיצוב דינמי, מנוע טורבו עוצמתי, אבזור מתקדם ותא נוסעים מרווח.

מאת: דני שמואלי | נכתב ביום חמישי 21 אפריל 2016

אופל התחילה לשווק השבוע את האסטרה החדשה בישראל. היא אף זכתה באירופה לפני כחודש לתואר מכונית השנה 2016. היא תתחרה בסגמנט  של המכוניות המשפחתיות, שהינו הסגמנט התחרותי בישראל עם 30% מנתח השוק.

האסטרה החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה קשיחה יותר וקלה יותר מהדגם הקודם, עם הפחתה של עד 200 ק"ג במשקל, שנגרם גם בזכות מידות חיצוניות צנומות יותר לעומת הדגם היוצא. מידות הדגם החדש הם 437 ס"מ לאורך (5 ס"מ פחות מהדגם הקודם), 181 ס"מ לרוחב ו-148.5 ס"מ לגובה(2.5 ס"מ פחות מהדגם הקודם). תא המטען הצטמצם מ-370 ליטרים בדור הקודם ל-335 בזה הנוכחי.

האסטרה החדשה מגיעה עם מנוע מסדרת SIDI החדשה של אופל הכוללת הזרקת דלק ישירה ומגוון שיפורים לטובת פליטת CO2 נמוכה יותר וצריכת דלק חסכונית יותר. נפח המנוע 1.4 ליטר המפיק 150 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ ב- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית-פלנטארית חדשה ומאפשר תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 8.9 שניות וצריכת דלק של 18.2 ק"מ לליטר(17.8 לסטיישן) בנסיעה משולבת.

האסטרה תשווק בשתי רמות גימור - Enjoy ו-Enjoy Plus. 2 הגרסאות יקבלו 6 כריות אוויר, מערכת מולטימדיה מקורית נשלטת מההגה עם מסך מגע, אפליקציית Apple Car Play עם תמיכה בעברית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני תאורה וגשם, מחשב דרך, שמשות אחוריות כהות, מראה מרכזית מתכהה חשמלית ועוד. בנוסף ה-Enjoy Plus תצויד במערכת Opel Eye, שהיא מערכת מבוססת מובילאי שאינה מסתפקת בהתראות אלא היא מערכת אקטיבית שכוללת זיהוי תמרורים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת התראת התנגשות קדמית ומערכת בלימת חירום עירונית אוטונומית במהירות של עד 30 קמ"ש.

האסטרה החדשה תוצע בגרסת האצ'בק ובגרסת סטיישן, גרסת ההאצ'באק תעלה 131,900 ש"ח לרמת האבזור Enjoy ו-134,900 ש"ח לרמת Enjoy Plus. גרסת הסטיישן תוצע עם רמת גימור Enjoy בלבד ותעלה 132,900 ₪.