סקודה קארוק נחשף, צפוי להגיע לישראל ב-2018.

רכב פנאי חדש נחשף בסוף השבוע שעבר בשוודיה והוא יכנס לתחרות בסגמנט הכי חם היום בישראל.

מאת: דני שמואלי | נכתב ביום חמישי 25 מאי 2017

סקודה חושפת את הג'יפון החדש של החברה, הסקודה קארוק שיחליף את הסקודה ייטי והוא בעצם אח תיאום של הסיאט אטקה שלשניהם קווים דומים מאוד. הרכב יתחרה בסגמנט רכבי הפנאי העמוס הכולל בין היתר את הספורטאז', הטוסון, ה-3008, הקשקאי ועוד רבים וטובים.

הקארוק יוצע עם חמישה מנועי טורבו שונים כאשר שניים מהם הם מנועי בנזין ושלושה מנועי סולר. מנוע הבנזין הבסיסי יהיה בנפח של 1.0 ליטר המספק 115 כ"ס ומאפשר לרכב להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 10.6 שניות וצריכת דלק ממוצעת של 19.2 ק"מ לליטר, לטענת היצרנית. מנוע הבנזין השני יהיה בנפח של 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס וזמן ההאצה ירד ל-8.4 שניות. צריכ הדלק בגרסה זאת תעמוד על 19.6 ק"מ לליטר, לטענת היצרנית. גרסת הדיזל הבסיסית תוצע עם מנוע 1.6 ליטר המייצר 115 כ"ס ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ. עוד שני מנועי דיזל יהיו בנפח של 2.0 ליטר האחד מספק 150 כ"ס ו-34.6 קג"מ והשני 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ. כל הגרסאות כולן יוצעו עם תיבת ידנית בעלת שישה הילוכים או תיבה רובוטית בעלת שבעה הילוכים.

מבחינת נוחות הרכב יאובזר במערכת מולטימדיה המסתכרנת עם הסמרטפון ויהיה ניתן להציג יישומונים על מסך המולטימדיה של הרכב. בנוס יהיו ברכב מערכות בטיחות אקטיביות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטנומית בחירום במהירות עירונית, מערכת התרעה על עייפות ומערכת התרעה על סטייה מנתיב.

מידות הרכב יהיו גדולות מהייטי של סקוה אך קטנות מעט מול המתחרות החדשות כמו הספורטאז' והטוסון. רוחב בסיס הגלגלים עומד על 264 ס"מ, אורכו 4.4 מטר, גובהו 1.6 מטר ונפח תא מטען של 521 ליטר.

הקארוק צפוי להתחיל לנסוע על כבישי אירופה בחצי השני של 2017 ובכבישי ישראל בתחילת שנת 2018.