מאזדה CX5 החדשה בישראל, החל מ-167,000 ש"ח.

אחרי שנתיים קשות במכירות אל מול המתחרות, עברה ה-CX5 מקצה שיפורים בנראות ובאבזור ומקווה לשוב לקדמת הבמה.

מאת: דני שמואלי | נכתב ביום רביעי 12 יולי 2017

מאזדה CX5 בדורה השני נחתה בישראל וזוכה לעיצוב מחודש ולמערכות בטיחות מתקדמות כבר בגרסת הבסיס. בשנתיים האחרונות הספורטאז' והטוסון הובילו בנתוני המכירות של רכבי הפנאי וה-CX5 מקווה כעת לחזור ולהיאבק בהם. היצע המנועים של הרכב נותר ללא שינוי והוא יוצע בשתי גרסאות. המנוע הראשון הוא מנוע 2.0 ליטר המייצר 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 21.4 קג"מ ב- 4,000 סל"ד. זמן האצה מעמידה למאה קמ"ש עומד על 10.1 שניות והרכב ימשיך עד מהירות מקסימאלית של 189 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת, לטענת היצרנית, תעמוד על 14.9 ק"מ לליטר. המנוע השני הוא בנפח של 2.5 ליטר המפיק 195 כ"ס ב-5,700 סל"ד ומומנט מירבי של 26.1 קג"מ ב-4,000 סל"ד. זמן ההאצה במנוע זה המניע את ארבעת הגלגלים צונח ל-8.9 שניות והרכב ממשיך עד 194 קמ"ש. לטענת היצרנית, צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 14.9 ק"מ לליטר.

הרכב יוצע בשלוש רמות גימור שונות כאשר מנוע ה-2.5 ליטר יוצע  ברמת הגימור הבכירה פרימיום בלבד. כבר ברמת האבזור הבסיסית, האקסקיוטיב, מוצע הרכב עם מערכת Mazda connect הכוללת מסך 7 אינץ',  מצלמת רוורס ודיבורית בלוטות'.בנוסף למערכת הרכב מגיע גם עם מושבי עור, כיסא הנג מתכוונן חשמלית, חישוקים קלים 17 אינץ', תאורת LED, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור, מערכת בלימה אוטונומית בחירום עם זיהוי הולכי רגל עד 80 קמ"ש, מערכת מובילאיי ועוד.

הרמה הבאה היא הלקצ'ורי שמוסיפה על אלו גם חלון שמש, חישוקים קלים 19 אינץ' ועוד. רמת הגימור הבכירה, הפרימיום, תוצע בנוסף עם מערכת שמע של Bose עם עשרה רמקולים, תצוגה עילית מול הנהג למערכת הניווט, מערכת לתיקון סטייה מנתיב, מערכת להתראה על עייפות הנהג, מערכת לבלימה אוטונומית ברוורס ועוד.