יונדאי i10 2021 מעמיקה אחיזה בקרב קהלים צעירים בזכות הצבעים והפינוק

החידוש הגדול של מכוניות המיני 2021 הוא בהשקעה הגדולה בהן ברמה הטכנולוגית, העיצובית ובמרכיבי הבטיחות כאחד

מאת: שמואל אהרוני | נכתב ביום ראשון 20 יוני 2021

הדור ה- 3 של יונדאי i10 , שהוצג כבר ב- 2019 בתערוכת המכוניות בפרנקפורט, מצטרף לקיה פיקנטו ושתיהן מאפשרות לנהגים העירונים נהיגה בתנאים מפנקים ובעיקר בטוחים. תאגיד יונדאי, היצרן של שתי מכוניות המיני המובילות במסירות בישראל, ממשיך לשמור על מקומן עם עיצוב צעיר ונועז, מפנק ובטוח. כמו הפיקנטו, כך גם ה- i10 2021 הינה מכונית קומפקטית, נוחה לנהיגה עירונית צפופה, אבל מרגישה מרווחת, גם לגבוהים שבינינו במושבים הקדמיים והאחוריים. 

נראה, שביונדאי הבינו שהביקוש למכוניות המיני רק ילך ויגבר והתחרות בקטגוריה תגדל אף היא. משפחות רבות מחזיקות מכונית מיני אחת לטובת הילדים. צעירים רבים ובמיוחד סטודנטים וכאלה שנמצאים בשנות העבודה הראשונות יסתפקו במכונית מיני עירונית, שתשרת אותם לצרכי היומיום. תהא אשר תהא הסיבה התוצאה היא, שב- i10 החדשה פשוט כיף לנהוג בעיר.

 

יונדאי 10i 2021 בלוק ספורטיבי שמדבר לקהלי היעד שלה

i10 החדשה היא קצת יותר נמוכה ומעט יותר רחבה (ב- 2 ס"מ). היא מגיעה עם בסיס גלגלים גדול יותר ב- 4 ס"מ, חישוקים 16" ושלל גוונים מרהיבים, שאליהם נוספו פליז, אדום וטורקיז. אלה שרוצים לבלוט בכביש במיוחד יוכלו לבחור צבע נפרד לגג המכונית: שחור, או אדום. המראה של הרכב מזכיר מכונית מרוץ, הפנטזיה האוליטימטיבית של קהלי היעד שלה – נהגים צעירים.

העיצוב הפנימי כולל משטחים בשני גוונים ומערכת מולטימדיה בגודל 8 אינטש עם 4 רמקולים ומושבים נוחים. 

ב- i10 לוח המחוונים פשוט והפלסטיקים מעט נוקשים, אבל המראה הכללי והריווח הפנימי במושבים הקדמיים והאחוריים גורמים תחושה נעימה ליושבי הרכב.

 

נפח תא המטען 252 ל', והוא נחשב גדול, יחסית לקטגוריה.

 

יונדאי i10 2021: נפח מנוע של 1.2 ליטר עם צריכת דלק של 18.7 ק"מ לליטר

ה- i10 מיוצרת כמכונית עירונית והיא אכן אידיאלית לנהיגה בתוך העיר עם מנוע 1.2 ליטר (4 צילינדרים), 84 כח סוס, 12 קג"מ וצריכת דלק של  18.7 ליטר לקילומטר בלבד. המכונית משווקת בגרסה עם תיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים, או רובוטית חד מצמדית, שגם היא 5 הילוכים. נציין רק שהתיבה הרובוטית היא זו שאחראית על צריכת הדלק הנמוכה יחסית ופליטת מזהמים נמוכה.

ניתן, כמובן, לנסוע איתה מחוץ לעיר, אך בואו נמניך ציפיות באשר לביצועים מרשימים בעליות תלולות, או עקיפות שדורשות מהירות גבוהה.

יש כאלה שיפנו את תשומת לבנו לכך, שבתיבת ההילוכים אין את האופציה של מצב "P" (חניה) ולכן חובה להרים את בלם היד. בואו נודה על האמת, שגם כשיש בתיבת ההילוכים את מצב "P" אנחנו מפעילים (ובצדק) את בלם היד, כך שאין כאן חיסרון.

 

יונדאי i10 החדשה מציעה חווית נהיגה מרשימה

הדורות הקודמים של ה- i10 ומכוניות מיני אחרות אופיינו בתיבת הילוכים חסכונית בדלק, אך כזו שגורמת לתחושה מטלטלת. בדור החדש החליטה החברה להשקיע גם בתיבת הילוכים משוכללת יותר, שתאפשר תחושה נעימה על הכביש. מי שחווה בעבר תנודות גוף בסיבובים יופתע לגלות נהיגה נינוחה ושקטה הרבה יותר גם מקיה פיקנטו ומיצובישי ספייס סטאר, המתחרות בקטגורית המיני.

 

בהשוואה לספייס סטאר ולפיקנטו, התאוצה של ה- i10 מעט נמוכה יותר, אבל כמו שציינו, היא שקטה יותר ופחות מטלטלת בסיבובים ועיקולים.

 

יונדאי i10 2021 מציגה מערכת בטיחות מתקדמת

אין ספק שרכבי ה- i10 שעולים השנה לכביש מיישמים טכנולוגיות שהופכות את הנהיגה בטוחה יותר לנהג וליושבי הרכב, אבל גם לרכבים שנוסעים בסמוך לו ולהולכי הרגל.

 

ברכב מותקנת מערכת בלימת חירום אוטונומית, שמזהה הולכי רגל. קיימת התרעה על סטייה מנתיב וחזרה לנתיב הנסיעה והתרעת הירדמות נהג.

 

Carcost במבצע i10 0 ק"מ ובתנאי רכישה אטרקטיביים במיוחד

אתר קארקוסט (Carcost), שמתמחה בשיווק רכבים חדשים 0 ק"מ מציע כעת את יונדאי i10 פריים ופריים פלוס אוטומטיים, 5 דלתות בהנחה של 14% (11,510-12,550 ₪ בהתאם לדגם) . מחיר הפריים עומד על 71,350 ₪ והפריים פלוס 73,390 ₪. 

האתר מציע אפשרויות מימון עד 100%בריביות אטרקטיביות במיוחד ועד 100 תשלומים. במקרה של יונדאי i10 פריים פלוס, לדוגמה, מציע האתר רכישת i10 ב- 60 תשלומים, שיעמדו על כ- 875 ₪ לחודש.

בקטגורית מכוניות המיני ניתן לרכוש ב- Carcost , בנוסף לדגמי יונדאי i10 , גם את מיצובישי ספייס, קיה פיקנטו, פיאט 500 ושברולט ספארק. כל הרכבים בחברה הם רכבי 0 ק"מ שמשווקים בהנחות גדולות ובתנאי מימון, שמאפשרים לכל אחד לרכוש רכב.

 

אתר Carcost נועד לאפשר לכל אחד את האפשרות לנהוג ברכב חדש הן בזכות הנחת ה- 0 ק"מ והן בגלל היכולת להתאים את תנאי הרכישה ליכולותיו של הלקוח. החברה פועלת בהכרה ובתמיכה של הרשות לפיתוח ירושלים לחברות ההיי-טק ובתמיכת משרד הכלכלה.