קיה ספורטאז' דיזל 2019 - מבחן דרך

קיה ספורטאז' דיזל לא מה שחשבתם!! קיה ספורטאז' 2019 זוכה למנוע טורבו-דיזל המבטיח שדרוג של הביצועים לצד צריכת דלק נמוכה משמעותית, וחבילת בטיחות ואבזור משודרגת קלות. יצאנו לבדוק את הרכב בכבישי הרי ירושלים.

מאת: דני שמואלי | נכתב ביום חמישי 29 אוגוסט 2019

מוניטין מוצלח של קיה בשנים האחרונות, הפך את הספורטאז' לא רק לרכב הפנאי הנמכר ביותר בארץ, אלא גם לאחד הדגמים הנמכרים ביותר בישראל בכלל בשנים האחרונות (מקום 2 ב-2018). ולראשונה מוצע הדגם בארץ גם בגרסת דיזל  אותה לקחנו למבחן בפיתולי הרי ירושלים.

אז קודם כל קודם נקפוץ לשורה התחתונה – דגם הדיזל הצלחה משמעותית מכל הבחינות ונפרט להלן:

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, השינויים קלים ומתרכזים בעיקר בחזית שעברה שדרוג קל, ונגיעות קוסמטיות בחלקה האחורי של המכונית. הספורטאז' נותר רכב פנאי מרשים ונאה ובעל נוכחות על הכביש, אולם נדמה שרק מי שמחזיק את הדגם היוצא, ישים לב לשינויי העיצוב הקלים . בתוך הקבינה מדובר באותו ספורטאז' בשינויים קלילים במיוחד: גלגל ההגה עוצב מחדש, מערכת המולטימדיה המקורית צמחה לגודל של "8 . מרווח הרגליים הן מלפנים והן מאחור נותר נדיב בהחלט ומספק.

 האבזור נותר נדיב כבעבר, וכבר מרמת הגימור הבסיסית "אורבן" כולל מולטימדיה מקורית עם מסך "8 נשלטת מההגה עם תמיכה באפל ואנדרואיד, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, חישוקי "17 קלים ("16 בדגם הדיזל), חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט,  ניווט Waze, קיפול מראות חשמלי, ועוד, כאשר המפרט הבטיחותי כולל: התרעה על סכנת התנגשות קדמית עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, החלפת אורות דרך/גבוה אוט' ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר "אורבן טופ" שתוצע רק בדגם הבנזין וחבל, כוללת בנוסף גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלי, בלם יד חשמלי עם פונקציית " Auto Hold" ותאורת פנים מסוג LED. מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, שימושי עם שלל תאי אחסון ותא מטען גדול ומרווח. (חבל שהיצרן לא לקח עוד צעד חשוב קדימה בכך שיוצע כסטנדרט הנעה ללא מפתח, ובלם חניה חשמלי ולא בדוושה).

נהיגה

ישיבה גבוהה ונוחה עם שדה ראייה מצויין כפי שהתרגלנו כבר בספורטאז', הכסא מעוצב היטב לנוחות הנהג ,מראות הצד תנות מפתח שדה ראיה רחב ויחד עם אפשרות כיונון גובב מושב הנהג מאפשרות חווית נהיגה מספקת בהחלט (כיוונון גובה ההגה יכול היה להיות תוספת מבורכת).

חיסכון ניכר בהוצאות הדלק

שיווק גרסת ה-1.6 ליטר טורבו-דיזל, המבטיחה צריכת דלק נמוכה משמעותית לצד ביצועים משופרים היא הבשורה בדגם המוצע.

מנוע הטורבו דיזל מרגיש חזק משמעותית מדגם ה-1.6 ליטר בנזין, ולמרות הספק דומה של 136 כ"ס בדיזל מול 132 כ"ס בבנזין, עקב מומנט גבוה המושג בסל"ד נמוך לעומת מומנט נמוך יותר המושג בסל"ד הרבה יותר גבוה  במנוע הבנזין, מאפשר זמינות כוח מיידית המורגשת היטב על הכביש, עובדה הבאה ליתר ביטוי בנסיעה במצב "ספורט". מדובר במכונית שקטה למדי, אפילו הרבה יותר שקטה ממה שציפינו, גם במהירויות גבוהות. יתרון לא פחות חשוב של גרסת הדיזל תפגשו כמובן בתידלוק: אמנם לא הצלחנו להתקרב לנתוני היצרן (21.2 ק"מ לליטר בממוצע), אולם במשך 400 הק"מ שביצענו עימו במבחן, הציג הרכב צריכת דלק ממוצעת של 14.8 – 15.4 ק"מ לליטר, נתון מכובד בשיפועים של הרי ירושלים, ושיפור דרמטי של עשרות אחוזים לעומת הבנזין.

לסיכום:

 קיה ספורטאז' דיזל מצטרף לחבורה מכובדת אך לא גדולה בשוק ג'יפוני הדיזל ומציע את אותם יתרונות מוכרים של הדגם (הופעה,אבזור, בטיחות ומוניטין) לצד שדרוג ממשי בביצועים וצריכת דלק הנמוכה בעשרות אחוזים מול דגמי הבנזין, מה שיצמצם משמעותית את הוצאות הדלק . מעניין יהיה לראות איך יתפתחו מכירות הספורטאז' בשנה הקרובה, יחד עם המיסוי הירוק והמעודכן שיכנס לתוקף באפריל הקרוב ואמור לגרום להתייקרות הדגמים, לנוכח קפיצה של דרגת זיהום אוויר בדיזל .

 

** השאירו פנייה באתר ואנו נחזור אליכם בהקדם! **