כאן כדי להישאר
מאזדה 3 עברה מתיחת פנים קטנה (לא שהייתה צריכה...), וכעת היא יפה יותר ומושכת מבטים מכל עבר - בזכות קימורים "קרביים", חישוקים ספורטיביים ומראה דינאמי, רענן וצעיר. היא משדרת יוקרה שנדיר למצוא ברכבים משפחתיים, מספקת ביצועים מצויינים ובטיחותית. בסך הכל עסקה משתלמת וכדאית.
מנוע וביצועים
מנוע המאזדה 3 גרסת 2.0 ליטר מפיק 165 כוחות סוס, שמתורגמים לכוח זמין ועקבי, ללא שהות. הרכב נותן תחושה של כוח, ותיבת ההילוכים הזריזה מתפקדת ביעילות גבוהה. צריכת הדלק היא מהטובות שראינו - 13.3 ק"מ לליטר בעיר, ו-21.3 ק"מ בנהיגה בין-עירונית. רכב חסכוני שלא מתפשר על ביצועים, בדיוק כמו שאנו אוהבים.
נוחות והתנהגות
מאזדה 3 המשפחתית מצליחה לייצר חוויית נהיגה מהטובות שחווינו - המתלים מצליחים לרכך מהמורות בכביש באופן מעורר התפעלות, אך במהירות גבוהה מורגש שהיא "נשענת" יותר מדי על המתלים. הנסיעה עצמה שקטה מאוד בזכות בידוד הרעשים, ורק במהירות גבוהה מאוד מורגשים רעשי הרוח. ההיגוי - כתמיד, מדויק ורספונסיבי.
בטוחה לכל המשפחה
מאזדה 3 קומפורט סדאן השיגה ציון 5 במבחני הריסוק, והיא מגיעה עם 6 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, עיגוני ISOFIX, זמזם התראה לחגורות, חיישני לחץ אוויר, מערכת בלימה אוטונומית בחירום ועוד שלל אביזרים שמעניקים חבילת בטיחות כוללת ומשתלמת במיוחד.
תא נוסעים ומטען
נפח תא המטען הוא 414 ליטר, גודל ממוצע וסביר - אך בעל חיסרון קל... פתח ההטענה אינו רחב מספיק. חלל הנוסעים קטן בהשוואה למתחרות בקטגוריה ומתקבל הרושם שבמאזדה החליטו להשקיע יותר בביצועים ובמראה חיצוני מאשר בנוחות הנוסעים היושבים מאחור.
מאובזרת למשעי
מאזדה 3 קומפורט סדאן מגיעה עם מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך, דיבורית בלוטות' ומצלמת רוורס. בנוסף, היא מפנקת מאוד בזכות בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, מראות צד חשמליות ומתקפלות, מראות נגד סנוור, מחשב דרך, כניסה והנעה ללא מפתח, הגה וידית הילוכים מצופי עור, חישוקים קלים 18 אינצ' והרשימה עוד ארוכה...