מאזדה 2 עברה לא מעט גלגולים מאז שנחתה בישראל, רמות הגימור השתנו, הביצועים שופרו, הוטמעו מערכות חדשות, ובאופן כללי הורגש כאילו מאזדה החליטה להשקיע רבות בדגם זה. הסיבה לכך היא הביקוש כמובן - מדובר ברכב מבוקש מאוד - בישראל ובעולם, וההצלחה שלו נמשכת כבר כמה שנים... ובקצרה, מאזדה 2 כאן כדי להישאר.
עיצוב ונוחות
בקטגוריית המשפחתיות הקטנות, מאזדה 2 נחשבת בין היפות שבחבורה. אמנם המראה החיצוני השתנה רק במעט במהלך השנים, אך היא עדיין נאה למראה. השינוי המהותי בא לידי ביטוי בתוך הרכב, בהנדסת אנוש מצויינת הכוללת בחלקה: לוח מחוונים חדש, גלגל הגה שעוצב מחדש, מערכת מולטימדיה ועיטורים שנוספו לקונסולה המרכזית, ועוד.
המושבים הקדמיים של מאזדה 2 נוחים מאוד, ובעלי מרווח רגליים מספק ביותר לאדם בגובה ממוצע, לעומת המושבים האחוריים הצפופים מעט ברגליים, אך מציעים מרווחי ראש וכתפיים מעולים.
לא מפחדת מביצועים!
קטנה קטנה, אך מציגה יכולות מרשימות בביצועיה ובחסכוניותה - 13.1 ק"מ לליטר בעיר, ו-21.2 ק"מ לליטר בנהיגה בין-עירונית. מנוע ה-1.5 ליטר מפיק עד 116 כוחות סוס (הספק גבוה יותר בהשוואה לדגם האירופי), שמנותבים דרך מערכת הילוכים אוטומטית מצויינת וחלקה לתפעול.
בטוחה לאורך כל הדרך
דגם 'דינמיק' של מאזדה 2 מגיע עם 6 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, חיישני לחץ אוויר, בלימה אוטונומית בחירום, מובילאיי ועוד אביזרי בטיחות רבים שמעניקים לה ציון כולל של 6 (מתוך 8) ברמת האבזור הבטיחותי.
הבעד והנגד
הטוב - קטנה, אמינה, ומספקת ביצועים יפים וחוויית נהיגה כוללת בין הטובות שראינו. נוחה מאוד להתנהלות עירונית, זריזה ומתמרנת. בנוסף, מאזדה 2 מגיעה עם חבילת אבזור מושקעת מאוד: חלונות חשמליים, חיישני תאורה וגשם, הגה וידית הילוכים מצופי עור, חישוקים קלים (15 אינצ'), הנעה ללא מפתח (מפתח חכם), פנסי ערפל קדמים ועוד - בהחלט תמורה נאה.
מנגד - תא המטען אמנם גדול יחסית (280 ליטר) - אך הגישה אליו פחות נוחה, המושבים האחוריים צפופים מעט ובידוד הרעשים בנהיגה מהירה טעון שיפור.